wtorek, 4 marca 2014

Kulturowo #2

Ostatnio pisałam o podjętym przeze mnie wyzwaniu książkowo-filmowym.
A teraz mi wstyd się przyznać, bo przez dwa miesiące przeczytałam TYLKO 3 książki, za to zobaczyłam 19 filmów.

1) Pierwsza książka jeszcze w trochę zimowym klimacie "Szczęście w cichą noc" Anny Ficner-Ogonowskiej. Jest to 4 z książek z serii. Pierwsza to Alibi na Szczęście.
Bohaterką serii jest kobieta po przejściach Hania, która dzięki wsparciu najlepszej przyjaciółki jeszcze jakoś w życiu się trzyma.
Ciężko mi napisać co dzieje się w tej książce nie zdradzając po części tego co działo się w trzech poprzednich. Może powiem tak... jeśli ktoś lubi książki z lekkim dramatem, które dobrze się czyta i w ogólnym odczuciu są przyjemne to polecam.

 2) "Obiecaj mi" autorstwa Richard Paul Evans. Kupiłam ją, bo w wydawnictwie była promocja. :)
I do mojej domowej biblioteczki wpadło kilak książek tego autora.
Obiecaj mi, przedstawia nam historię pewnej kobiety, której życie w kilka chwil wywraca się do góry nogami. Kobieta ta mimo, że może nam się na początku wydawać miękką kluchą to jednak potrafi walczyć o swoje, pokazuje siłę charaktery oraz wytrwałość w dążeniu do celu. Mimo, że czasami nie są one jakieś niestworzone. Pojawia się też ciekawy wątek miłosny, który może wydawać się zagmatwany.
 3) "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" Mattew Quick, który jest autorem "Poradnika Pozytywnego Myślenia". Poznałam tego autora, gdy usłyszałam o ekranizacji powieści. Jednak najpierw przeczytałam książkę, później obejrzałam film. I w pewnym sensie wyrobiłam sobie zdanie o autorze, nie pisze on o "normalnych" osobach. Każda z jego postaci zmaga się z jakimiś problemami.
Niezbędnik opowiada nam historię nastolatka, Finley'a. Z pozoru zwykły nastolatek, który mieszka z ojcem i dziadkiem w Bellmont. Finley jest z natury małomównym chłopcem, więc z pozoru może wydawać się dziwnym dzieciakiem. Uwielbia grać w koszykówkę i mimo "braku talentu", gra, ćwiczy i pokazuje sobie i innym, że ciężka praca popłaca. Jedyną osobą, która go rozumie jest jego dziewczyna Erin, z którą marzy o wyniesieniu się z Bellmont.
Pewnego dnia zostaje poproszony przez swojego trenera o pomoc.... w bardzo dziwnej sprawie. A jakiej? To musicie się sami przekonać!

1) W styczniu zobaczyłam po raz kolejny Sylwester w Nowym Jorku, nawet nie wiem czy to czasem nie było w Nowy Rok, na pewno leciało na, którymś HBO i oglądnęłam. Przyjemna komedia na wolne popołudnie/wieczór. Do życia nie wnosi nic specjalnego poza kilkoma widokami Nowego Jorku.
źródło

2) "Pięć filmów o szaleństwie" film opowiada historię 5 kobiet, które łączy cierpienie, ich własne bądź bliskich. Jedna z bohaterek (Maggie) wróciła z Afganistanu i cierpi z powodu zespołu stresu pourazowego. Lucy choruje na schizofrenię, Grace zmaga się z chorobą matki, a Alison stara się żyć normalnie pomimo choroby starszej siostry. Eddie choruje na depresję.
źródło

3) "Kapitan Ameryka" Iron Mana oglądałam kilka razy tak jak Avengers i Thora. Ale po raz pierwszy obejrzałam Kapitana Amerykę, mimo, że jakoś tam kojarzyłam jego historię i to jak znalazł się w Avengersach to dopiero teraz dowiedziałam się jak główny bohater stał się Kapitanem.
Przy okazji dowiedziałam się, że będzie druga część :) U nas prawdopodobnie od 26 marca

źródło
4) Podejrzani Zakochani - polska komedia, opowiada historię dwóch osób, które poznały się na portalu sympatia.pl, chcą się spotkać w życiu realnym, ponieważ w wirtualnym złapali niezwykłą wieź, jednak przesłali sobie zdjęcia innych osób. I te osoby wysłali na spotkanie! A później to co się dzieje to już po prostu istna komedia, momentami naprawdę zabawna.

źródło
5) W jeden z nielicznych wolnych weekendów zrobiłam sobie seans z serią ''Szybkich i Wściekłych'', myślę, że tych filmów nie trzeba nikomu przedstawiać. Uwielbiam sportowe samochody i te filmy zdecydowanie trafiają w mój gust. Nie mają zbyt skomplikowanej akcji, ale przyjemnie się je ogląda.
źródło
źródło

źródło

6) W raz z młodszym bratem obejrzałam "Meridę Waleczną", mimo moich 24lat czasami lubię obejrzeć sobie filmy animowane, a młodszy brat jest dobrą wymówką :) Rudowłosa bohaterka, która nie jest zainteresowana dziewczęcymi sprawami, a woli męskie zajęcia. Naprawdę fajny film :)
źródło

7) Pewnego razu w Rzymie - komedia romantyczna jakich wiele, niby nic specjalnego, ale jest miła dla oka. I na wieczór z winkiem w sam raz! Historia kobiety, która zajęta pracą nie ma czasu na miłość, ale los sprawia, że wszystko się zmienia - naprawdę taki scenariusz ma prawie każda komedia romantyczna.
źródło

8) Obejrzałam jeszcze "Romantycy", "Gwiazdka u Holly", "Zaczarowana", "Wykształcenie ogólne". I teraz chcę o nich napisać to po prostu nie pamiętam. - Wszystkie leciały na HBO. Do zobaczenia, ale nie do zapamiętania.
źródło


Jak już sprawdziłam ''plakaty" to po chwili wróciła mi pamięć o czym były dane filmy. Romantycy to film opowiadający o grupie przyjaciół, z których dwójka postanowiła się pobrać. W całej tej sytuacji nie byłoby nic strasznego, gdyby jedna z przyjaciółek panny młodej nie była zakochana w panie młodym. A czy on coś do niej czuje? Musicie zobaczyć i się przekonać.

9) Gwiazdka u Holly - mała dziewczynka traci matkę i trafia pod opiekę najmłodszego wujka. Problem z dziewczynką jest taki, że od śmierci mamy praktycznie się nie odzywa. Wujkowie starają się zrobić wszystko, aby się to zmieniło. Czy im się uda?

źródło
10) Zaczarowana - księżniczka z bajki trafia do naszego świata. I jest tu trochę zagubiona, wszystko stara się przełożyć na swoje bajkowe życie. Co ją tutaj spotka?
źródło

11) Wykształcenie ogólne - chłopak zajęty grą w tenisa, a przez wzmożone treningi zawala szkołę. Teraz ma wakacyjny kurs, który musi zaliczyć, aby móc na jesień pojechać na studia.
źródło

12) LOL - Film opowiada o zbuntowanej nastolatce, której rodzice się rozwiedli. Dziewczyna przeżywa swój nastoletni bunt na wiele sposobów i mimo, że matka próbuje ją jakoś kontrolować - to bądźmy szczerzy? Nie jest w stanie jej upilnować. 
źródło

13) Miłość i honor - czas wojny w Wietnamie, dwaj żołnierze dostają przepustkę i postanawiają na tydzień wrócić do USA. Ponieważ jednego chwilę wcześniej rzuciła dziewczyna, a on postanowił o nią zawalczyć. 
źródło

14) Iluzja - 4 iluzjonistów, każdy z nich zajmuje się inną dziedziną iluzji, ale pewnego dnia, ktoś łączy ich siły. Nie jestem fanką iluzji, ale tu siedziałam i patrzyłam z zaciekawieniem co będzie za chwile. Podczas przedstawień w Las Vegas okradają banki, a pieniądze rozdają ludziom na widowni. Jeśli chcecie się dowiedzieć JAK ONI TO ROBIĄ to polecam wam ten film!
źródło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz